28.
2012
May
Fotómánia a Screen mania konferencián

Fényképhegyek a Facebook oldalunkon!

Ha a szemed mellett az agyadat is tornásztatnád, akkor ajánljuk a Rick Falkvingével készült Origo és Népszabadság interjúkat, utóbbinak már a címe is igen beszédes: A Google legalább nem küldi ránk a rendőrséget.

Mindez elérhető az Enter!Digital Facebook rajongói oldalán.

09.
2012
May
Apple workshop - iPad@Work

Tadáám: előadás és workshop az Apple master trénerétől!

A workshop célja a gyakorlatban bemutatni, hogy a hétköznapi felhasználás mellett mennyire sokoldalúan használható az iPad a mindennapi munka során. A vállalati levelezéstől a prezentációk megírásán és megtartásán át az egyes konkrét céges igényekre írt szoftverekig az üzleti élet szinte minden területén bevethető és kényelmesen használható eszköz. A résztvevők kipróbálhatják a készülékeket, és a workshop vezetőjének segítségével megismerhetnek számos új programot és felhasználási lehetőséget.

 

A workshop a konferencia látogatóinak ingyenes, de külön regisztrációhoz kötött a regisztracio@enterdigital.hu címen. Túljelentkezés esetén a részvételt a regisztráció sorrendjében biztosítjuk.

04.
2012
May
AOL guru az Enter!Digitalon

Interjú Luke Aviet-tel a digitális hirdetések fejlődéséről.

Luke Aviet, az AOL Advertising Europe ügyvezetője szerint „érdemes lesz figyelni rájuk”, amire kitűnő alkalom a május 24-i Enter!Digital, amelynek Luke is előadója lesz. A marketingkonferencia apropójából a Marketing és Médiának beszélt terveikről, akvizíciókról és a digitális hirdetések fejlődéséről, jövőjéről, amely magyarországi előadásának témája lesz.

Hogyan látja, törvényszerű, hogy a legfejlődőképesebb, lokális webes cégeket felvásárolják a hagyományos globális média cégek?

A médiapiac szereplői folyamatosan innoválnak, hogy minél jobban elérjék és lekössék célközönségeiket. Természetes, hogy ilyenkor kitekintenek a legfontosabb trendekre, a piac más szereplőire, hogy inspirációt nyerjenek. Ha ilyenkor egy olyan innovatív, megfelelő mérettel rendelkező üzleti vállalkozásra lelnek, mely értékei összhangban vannak a cég stratégiai elképzelésével, logikus lépésként merül fel az akvizíció. Az AOL szemszögéből ilyen volt a goviral, hisz mindkét cég prémium online tartalmat terjeszt nagyközönségek felé. Rengeteg izgalmas webes vállalkozás van most is a piacon, de ahhoz, hogy ők ténylegesen érdekessé váljanak a legnagyobb szereplők számára, be kell bizonyítaniuk, hogy vállalkozásuk perspektivikus a globális piacokon is.     

 

Egyre többen azt gondolják, hogy a digitális platformok új sztárjai - a social media, video, mobile - mindent visznek majd, s csökkenni fognak a tradicionális display hirdetési bevételek. Egyetért ezzel?

A márkák online költése kivételesen alacsony a digitális médiafogyasztás részesedéséhez képest, éles kontrasztot mutatva a direkt értékesítésre szánt pénzekkel, ami főleg a keresési hálókon keresztül áramlott be a digitális térbe. Az AOL felrázta az iparágat a „Project Devil” formátummal, ami az első jelentős innováció volt az utóbbi 10 évben. Azóta számos új innovatív display formátum jelent meg a piacon, ezzel biztosítva a display újbóli növekedését.

Milyen irányban kell a display piacnak fejlődnie ahhoz, hogy ne csak megvédje magát a feltörekvő formátumokkal szemben, de további bevételeket hódítson el az offline médiától?

Az AOL fejlesztéseit a prémium hirdetési formátumokra fókuszálja. Annak érdekében pedig, hogy a display kivívja a fair részesedést a teljes reklámköltésből, általános mérési módszereken keresztül kell bizonyítania hatékonyságát. Ahogy a digitális piac egyre komplexebbé és átláthatatlanabbá válik, a siker kulcsa – mind a hirdetők, mind a felületek számára – az egyszerűség és a hatékonyság lesz.

A teljes interjú a Marketing és Média májusi számában jelenik meg, május 24-én pedig az Enter!Digital-on élőben is látható és hallható lesz az AOL Advertising európai ügyvezetője.

18.
2012
April
Hölgyeim és Uraim! Digitális filmcsemege az esti programban!

80 perc alatt 400 mozifilm?! 

Pálfi György Fassbinder-díjas rendező megcsinálta a lehetetlent, és 3 év munkájával megalkotta a Final Cut – Hölgyeim és Uraim! című romantikus mozit 400 különböző filmből összevágva.

A super cut technikával megvalósított művészeti alkotásról, a mozivászonról monitorra átkerülő vizualitásról és a film jövőjéről tart előadást Pálfi György a konferencia szakmai programjában. A vacsora után pedig a mozi forgalmazásba nem kerülő romantikus filmet zártkörű vetítésen mutatjuk be a digitálismarketing napján a kommunikációs szakma számára. A vetítés mind az Enter!Digital konferencia résztvevői, mind a további jegyigénylők számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A konferencia résztvevői a Regisztráció menüpontban, az egyéb érdeklődők pedig a szabad helyek függvényében tudnak ingyenesen regisztrálni a regisztracio@enterdigital.hu e-mailcímen. A vetítés helye és ideje: MOM Kulturális Központ moziterem, május 24. este fél 9.

03.
2012
April
Screenmániás fogyasztók, képernyőképes márkák

Boncoljuk fel élve a képernyőkultúrát!

Márkamunkások, ügynökségi ügyesek, technolovagok, médiamanusok és médiamadámok; Hölgyeink, Uraink, kedves barátaink: minden további magyarázat helyett olvassátok el a Trendwatching.com erről szóló értekezését!

"2012-ben az „élet” még kiterjedtebb, még személyesebb és még interaktívabb képernyőkön zajlik. Bár a képernyőkultúra  önmagában kevés ahhoz, hogy trend legyen, médiumként, amelyen keresztül más trendek testet öltenek, mégis megkerülhetetlen. Idén egyenesen három óriási techáramlat sodrásában élünk:

  • A képernyők kikerülhetetlenül velünk lesznek, esik az áruk, és szinte ki sem kapcsoljuk őket.
  • Érintőképernyők és tabletek formájában intuitív, interaktív képernyőkkel találkozhatunk.
  • Kivétel nélkül minden eszköz rendelkezhet már egy képernyőn túli felülettel (a mobilinternetnek és a cloudnak, 2012 mainstream szenzációjának köszönhetően).

 Sőt, a fogyasztók nem is törődnek majd a jövőben a legtöbb készülékkel. Sokkal inkább az izgatja majd őket, mi történik a képernyőn, és mit érhetnek el rajta keresztül. Beszélhetünk az online és az offline összefonódásáról vagy akár az F-faktor hatásáról – ez utóbbi azt jelenti, hogy a fogyasztók barátaik, követőik és más rajongók segítségével fedeznek fel új termékeket. A kényelmesség igényéhez vagy az információéhséghez hasonló megatrendek már megjelentek, összességében tehát arra számítunk, hogy a fogyasztói szokásokra komoly hatással lesz a mindent átható képernyőkultúra.

Eszközeink még csak túlterhelni vagy lefárasztani sem fognak bennünket. Az itt elérhető videó  csak ízelítő a digitális éra szülötteire váró érdekességekből 2012-n innen és túl. Lássunk pár példát!

  • Az Egyesült Királyságban a Sainsbury’s áruházlánc a Sky TV-vel karöltve hangszórókat és iPad dokkolókat épített bevásárlókocsikba. Így lehetővé tette vásárlóinak, hogy fontos sporteseményeket nézhessenek – akár vásárlás közben is. A Sky Go kocsi egy mozgatható iPad-tartóból, egy hangszórópárból és egy napelemes fedélzeti akkumulátorból áll. A sportőrült vásárlók csak letöltik a Sky Go streaming applikációt tabletjükre, így már csak a kocsi dokkjára kell csatlakozniuk.
  • Az Európai Parlament Parlamentáriuma a legnagyobb látogatói központ Európában. A központ az EU polgárainak életét mutatja be 23 nyelven, miközben a történelmet interaktív multimédiával kapcsolja össze. Az itt megtalálható 360°-os digitális surround képernyő – amellett, hogy érintőképernyős applikációk segítségével információkat nyújt a képviselőkről – az Európai Parlamentben zajló események fősodrába is elkalauzolja a vendégeket. A centrum egyik különlegessége, hogy iPod Touch-ok segítségével 23 nyelven szolgálja a látogatók igényeit.
  • Dél-Afrika mobil telekommunikációs vállalata, a 8ta érintésre aktiválódó kirakatokat telepített üzleteibe, így a vásárlók éjjel-nappal böngészhetik a kereskedők kínálatát. Az üzletek hangszóróként is működő „suttogó ablakai” a szintén dél-afrikai digitális médiavállalat, a One Digital Media technológiáját használják. Így a vásárlók a hallott információk mellett láthatják is a termékeket a kirakatokban.
  • 2011 szeptemberében a Hao Di Lao szecsuáni hotpot étteremlánc és a Huawei techvállalat egy együttműködés keretében a lánc sanghaji és pekingi éttermeiben telepresence felületeket hoztak létre. A vendégek így megoszthatják barátaikkal, családjukkal, hogy éppen mit esznek az étteremben – tekintet nélkül arra, hogy azok éppen hol tartózkodnak. A Hao Di Laóban az emberek már az asztaluknál rendelkezésre álló iPadekről rendelhetnek.
  • A képernyőkultúrát reprezentáló  példák sorának itt nincs vége, egyre újabb és újabb megoldásokkal találkozhatunk 2012-ben. Úgyhogy tartsuk nyitva a szemünket, hiszen érkezik az iPhone5, az új iPad már itt is van, de a Kindle Fire vagy az Aakash tablet is említésre méltó. A nagyobb képernyők is változás elé néznek: a küszöbön áll az Apple iTV és a Samsung SmartTV bevezetése, a GoogleTV-vel applikációk egész tárháza válik majd elérhetővé. És akkor az LG 3D projektoráról vagy a Sony jövőbeli TV-s terveiről nem is beszéltünk.

Ha még messzebbre szeretnénk tekinteni, szólnunk kell egy viselhető, prototipikus eszközről, a Microsoft Research Redmond által kifejlesztett OmniTouch-ról: ez a szerkezet egy vetítő segítségével bármilyen felületből érintőképernyőt varázsol. A Samsungnál inkább hajlékony képernyőkben és képernyőkkel felszerelt üvegfelületekben gondolkodnak. Az Adidas és az Intel pedig nemrég egy virtuális cipőbemutató falat állított a vásárlók szolgálatába, melynek segítségével 8000 cipő között böngészhetnek, akárcsak egy érintőképernyős felületen."

Igen, a képernyőkultúra ma már maga a nagybetűs Kultúra.  ;)

30.
2012
March
4 óra munka, 4 óra tanulás, 4 óra szórakozás

Kedves reménybeli résztvevőnk! Az Enter!Digitalt érted, Neked csináljuk.

És tudjuk, hogy mostanság milyen sok dolgod van, hogy hadakban jönnek az e-mailek, versenyt csörögnek a telefonok, és a válság miatt paradox módon pont nem kevesebb a munkád, hanem már nem is két, hanem lassan három ember helyett dolgozol. Ezért az élménykonferencia struktúráját  megváltoztattuk, hogy maximálisan igazodjon a munkádhoz, az életedhez.

A konferencia hivatalos szakmai programja délután 3-kor kezdődik, így csak fél napot vesz el a munkádtól. Ha pedig mégis vagy máris konferencia-elvonási tüneteid lennének, akkor becsatlakozhatsz partnereink délelőtti zártkörű workshopjaiba, amelyekről hamarosan bővebb információval állunk eléd.  Jutalmazandó, hogy délelőtt dolgoztál, délután pedig rengeteget okosodtál, a délutáni interplenáris szakmai utazás után 7 órakor pezsgős (boros-sörös) vacsorát prezentál Buday chef (kocsi nélkül érkezők előnyben!), majd fél 9-től egy igazán nagy meglepetéssel várunk. Nem vetítünk: vetítünk, Te pedig csak nézel majd, mint a moziban! Végül este 10-től kifulladásig a Neston.hu rezidens DJ-i mozgatják át kellemesen elfáradt tagjaidat az DigitalDisco gesztenyéskerti party-n.

Ja, és el ne felejtsük: az Enter!Digital ceremóniamestere közkívánatra idén is a fanyar humor pápája, a centrál komédiása, a dumaszínházi szóházi, a show-deresedő atyja: Litkaiiii Geeergeeeely!

A mester a tavalyi konferencia után így értékelt: